chen zissu
פרסונליזציה - התאמה אישית

חנות אונליין טובה היא כזו המנגישה את התוכן שלה בצורה נכונה. יודעת לעניין את קהל הלקוחות בנושאים רלוונטיים, לאפשר לקהל הלקוחות לנווט בין המוצרים, הקולקציות והתוכן ולאפשר פניה קלה ונוחה לשירות הלקוחות. יחד עם זאת עלינו להבדיל בין המושג "הנגשה" התורם בנגישות והגעה למידע לבין "פרסונליזציה" (התאמה אישית) של המידע לכל מבקר/ת באתר בפני עצמו/ה.

התאמה אישית יכולה להעשות במגוון רב של דרכים: התאמה לשונית מגדרית, התאמת השפה והמחיר לקהל הרלוונטי, פניה אישית בשם ועוד. עד היום צפינו בחנויות שופיפיי רבות המבצעות רק רובד אחד של שינוי לשוני בהתאמה לגברים או נשים בתוכן האתרים והאימיילים הנשלחים בעת הרכישה. זהו רובד כללי מידי היוצא מתוך נקודת הנחה שכלל הלקוחות שלנו הן נשים לצורך העניין וללא כל התאמה פר מבקר/ת.

לשם כך בדיוק נוסדה TWIK – חברת טכנולוגיה ששמה לעצמה למטרה להתאים לכל מבקר/ת באתר חווית לקוח שונה כדי להגדיל את המכירות באתר. כחלק מהעניין, כל מבקרי האתר יצפו בתוכן המותאם אישית להם: סידור התפריטים ותתי התפריטים באתר, המסננים בדפי הקולקציה ועד לסדר המוצרים עצמם בדפי הקולקציה ומיקומים שונים באתר יותאמו אישית לכל ביקור באתר. באמצעות מידע מביקורים קודמים ושונים באתר, פעילות ברשת וזיהוי התנהגויות האלגוריתם של TWIK יודע כיצד להתאים את חווית הלקוח והניווט באתר באופן ייחודי ולהגדיל את המכירות.

אוטומציות של TWIK

היתרון? עצום! אם בעבר חברות גדולות השתמשו בצוות שלם של אנשי data analysts (יצירת דו"חות ואנליזה לפי מידע קודם), CRO, שיווק ומכירות היושבים ברמה היומית או השבועית על דו"חות המופקים באמצעות GOOGLE ANALYTICS וכלי ניתוח נוספים כדי לבצע שינויי נראות וסדר באתר. לעיתים המסקנות שהפיקו היו שגויות, הפחיתו או לחילופין לא בהכרח שינו את תוצאות האתר. לעומת זאת, עם התקנת התוסף של TWIK וללא צורך בשימוש בקוד או הגדרות ראשוניות מסובכות, גם העסקים הקטנים ו/או עם משאבים נמוכים יותר ללא צוותים שכזה יוכלו לבצע שינויים אוטומטיים באתר. שינויים המבוססים על למידת מכונה ואלגוריתם חכם עשויים להצליח יותר מהסקת מסקנות בידי אדם.

בנוסף, ניתן לזהות ירידה משמעותית בנטישת חנות השופיפיי בשלבים שונים של הביקור. ניהול קמפיינים שגוי יציג וידאו או תמונה עם מסר שיווקי על מוצר באתר. לעיתים התנועה מהקמפיין תפנה לדף הבית / דף הקולקציה כאשר המוצר או מוצרים (אם מדובר בקמפיין קרוסלה) לא בהכרח מופיעים בראש העמוד אליו הגענו. חוסר התאמה בין המסר בקמפיין לנראות באתר תגרום לנטישה. למזלנו, TWIK תאפשר לנו להציג ללקוחות השונים את המוצרים שלחצו עליהם מהקמפיין ולסדר אחרת את מבנה הדף ובכך להוריד את אחוזי הנטישה נוכח התמצאות טובה יותר באתר. כך יצא שהרווחתם יותר כסף מאותו קמפיין ממומן.

אז איך TWIK עובדת?

בשונה מאפליקציות אחרות המזריקות קוד לתבנית השופיפיי שלכם, TWIK שולחת קוד ישירות לדפדפן. כתוצאה מכך אין האטה בפעילות האתר מחד, ומאידך TWIK יכולה לפעול באתר שלכם גם אם תשנו את נראות ועיצוב החנות שכן היא לא פועלת כקוד על תבנית השופיפיי. השיטה הייחודית של שליחת קוד לדפדפן מאפשרת את ההתאמה הייחודית של נראות האתר שלכם לכל מבקר/ת באופן אישי.

כיצד TWIK לומדת על פעילות המשתמשים השונים?

האפליקציה יוצרת פיצול של הקהל לקבוצה בקרה "CONTROL" וקבוצה שעליה מתבצעים השינויים "TWIK". על כל שינוי שהאפליקציה עושה (התאמת סדר התפריטים / מסננים / סדר הופעות המוצרים ופעולות נוספות) יש השוואה למצב המקורי של האתר כדי לראות מה גרם לעליה במכירה וכיצד ליצור חוויה מותאמת אישית. עם ההגעה הראשונית לאתר (גם מדפדפן גלישה בסתר) האלגוריתם יוצר "פרופיל משתמש" ראשוני, לומד את פעילויות המבקרים השונות, החל מהביקור הראשון, ומבצע שינויים דינמיים לאורך הזמן כדי לשפר את הביצועים. באפשרותנו לכבות את מצב הבקרה "CONTROL" ולהחליט שאנו מעוניינים לבצע שינוי גורף לכל משתמשי האתר (פחות מומלץ).

האם TWIK יכול לעזור לי בעוד שינויים באתר?

בהחלט! לאפליקציה רשימה של RESOURCES המאפשרת מגוון רחב של שינויים באתר מתוך אותה האפליקציה כמו למשל: שינוי מטבע, פופאפים עם תוכן משתנה, צ'טבוטים, A/B טסטינג ויזואלי, QUICK ADD TO CART, גוגל מפות, תפריט ראשי "צף" (נגלל יחד עם הירידה באתר), השלמת חיפוש אוטומטית (API של גוגל), כפתור חזרה למעלה, נגישות ועוד.

איך אני יודע אם אכן הגדלתי הכנסות עם TWIK?

דשבורד ביצועים של TWIK

עם דשבורד הביצועים של TWIK נוכל לראות כמה מבקרים הגיעו בפיצול של TWIK / CONTROL או מקורות אחרים, מה מקור העסקאות שלנו – האם מקבוצת הבקרה או מהשינוי של TWIK וכמה הכנסות צברנו. כל זאת כמובן בתצוגה גרפית נוחה, עם אפשרות להשוות את התצוגה של טוויק אל מול הנתונים בGoogle Analytics.

עם כל הטוב הזה כנראה שאתם כבר ודאי סקרנים להתנסות אז מה זה דורש מכם? להתקין את האפליקציה (יש לה 30 ימי ניסיון חינם) ולאחר מכן? מדובר בסה"כ ב$9 לחודש! מנסיונינו? כבר הצלחנו ליצור לקהל לקוחותינו בסוכנות אלפי שקלים נוספים מידי חודש ועכשיו תורכם! לחצו על הכפתור והורידו עכשיו!

חנות האפליקציות של שופיפיי