חברות האשראי מקפידות עוד יותר על נושאי ההנגשה של אפשרות ביטול עסקה באתרי סחר (חנות אונליין). כחלק מהעניין כמו שלקוח מחויב באישור תקנון באתר (ובכך גם הפרה של תנאי לא תזכה אותו בהחזר כספי / החלפה וכו') כך צריך להנגיש לו את היכולת לבטל עסקה בכל שלב.

chen zissu
ביטול עסקה בשופיפיי
אז אי שם בשנת 2010 המועצה לצרכנות הגדירה את "החוק להגנת הצרכן". כחלק מהעניין אתם ודאי זוכרים את הזכות שלכם לבטל או להחליף מוצר שלא נפתח עד 14 ימי עסקים. החוק שלא חל על קטגוריות מסוימות כמו אוכל או התניות מסוימות אחרות בתחום האופנה.

לאחרונה חברות האשראי מקפידות עוד יותר על נושאי ההנגשה של אפשרות ביטול עסקה באתרי סחר (חנות אונליין). כחלק מהעניין כמו שלקוח מחויב באישור תקנון באתר (ובכך גם הפרה של תנאי לא תזכה אותו בהחזר כספי / החלפה וכו') כך צריך להנגיש לו את היכולת לבטל עסקה בכל שלב. אי עמידה ביצירת התוכן הרלוונטי עשויה לעצור / להתנות לכם את קבלת אפשרויות הסליקה באתר (במיוחד למי שמקים אתר חדש ולא היה בעל מסלקה בעבר באחת מחברות האשראי / סולקי האשראי).

כך למשל קיבלנו השבוע מלקוח בקשה שהגיעה מאחת מחברות הסליקה שפועלות עם שופיפיי את הבקשות הבאות: תקנון אתר, מדיניות פרטיות, אחריות (על אף שמדובר בספרים), מידע על העסק (כתובת / טלפון וכו') וכמובן אישור תנאים ומידע על ביטול עסקה.
מה ביטול עסקה כולל?

הגדרות כמו מתי אפשר לבטל ובאיזה תנאים, עד איזה טווח (יש עסקים המאפשרים התנסות במוצר גם לאורך 100 יום), אם מבטלים מי מחזיר את הסחורה / לאיזה סניפים / מי אוסף את זה מבית לקוח או שהלקוח מגיע לאסוף.

הגדרות כמו החזרת מוצר פגום, החלפה (נגיד בהעדפה לצבע / מידע אחרת בהנחה ויש במלאי ולא נעשה שימוש במוצר) וכמובן פרטי התקשרות כדי להבטיח שיש תקשורת מלאה בין המוכר לקונה בכל שלב שהוא הכל שקוף ונח.

שימו ❤️ זו לא גזרה משמים. שקיפות ואמינות מגדילות את סיכויי המכירה ולא סתם מכבידות עליכם הוצאות מול עו"ד או יוצרי תוכן. הייתי ממליץ לכם להכניס את המידע כחלק מדף תוכן בדפי המדיניות בתחתית האתר לצד מידע בדף המוצר ואפילו קישור בשלב העגלה. לכל עזרה בהטמעה כתבו לנו