chen zissu
שיפור מהירות בחנות שופיפיי
זמן שווה כסף, לביטוי הזה כבר התרגלנו מזמן אבל איפה הוא תופס אותנו בעולמות האיקומרס, בחנות השופיפיי שלנו בחיי היום יום. מחקרים מראים שמבקרי אתר אינטרנט ינטשו אותו במידה ולא נטען תוך 3 שניות לכל היותר. מלבד הנטישה לנושא המהירות השלכות רבות נוספות כמו חווית משתמש לקויה, פגיעה בקידום האתר במנועי החיפוש (SEO) וסיכויים נמוכים יותר ללקוחות חוזרים. לכל אחד מהמקרים הבט משלו:
הגברת מהירות חנות שופיפיי

פגיעה בקידום האתר במנועי החיפוש

נכון להיום ישנם מינים רבים של מנועי חיפוש אך הנפוץ שביניהם הוא גוגל. גוגל הציבה לעצמה למטרה לתת את חוויית הגלישה הטובה ביותר. מהסיבה הזו בדיוק היא בחרה לדרג אתרים שונים ברחבי הרשת. ישנם פרמטרים רבים לדירוג כמו התאמת האתר לרזולוציות שונות, מילים נפוצות, אך בין השאר גם כמות הנטישות (אורך השהות באתר) והמירות טעינת האתר. דירוג נמוך במנועה החיפוש יגרור אותנו לדפים האחוריים במנוע החיפוש ויורד לנו משמעותית את החשיפה ולרכישות מהאתר המגיעות דרך פלטפורמה זו.

חווית משתמש לקויה

במחקר שנערך לאחרונה כ40% העידו שאם האתר יטען במשך 2-3 שניות הם ינטשו את האתר. במחקר אחר נמצא שגולשים במובייל ינטשו את האתר אם יטען יותר מ3 שניות. המחקרים מצביעים על התנועה אל האתר, אך כמובן שיש חשיבות גם לתנועה בתוך האתר עצמו. באותו האופן בדיוק עם תנועה לעמוד אחר באתר תמשך משך זמן רב התוצאה תהיה דומה. 

הורדת כמות הלקוחות החוזרים

כאמור לקוחות שחוו חוויה שלילית באתר לא צפויים לחזור אליו. אלו שלא יחשפו אליו או לא ימצאו אותו בין עמודי החיפוש הראשונים בחיפוש בגוגל או בכלים נוספים, לא ידעו כיצד לחזור אליו במידה וביקרו בו בראשונה ולא שמרו את הלינק לאתר. 

אז מה הפתרון?

להגברת מהירות טעינת האתר יש המון דרכים: סידור הררכיית הקוד, הפחתה בשירותי צד 3 (סיפריות חיצוניות של קוד, שימוש באפליקציות חיצוניות במקום פיתוח פתרון זהה בקוד, פונטים בספריה חיצונית במקום בהטמעה בתוך ספריות הקוד ועוד), תמונות וקבצי מדיה כבדים. כמובן שזו רשימה חלקית אך גם מתוכה הפרמטר בעל המשקל היותר כבד מבין כולם הוא משקל התמונות.

התופעה מוכרת, יצאנו לצילומי סטודיו, הצלם העביר לנו סט תמונות ב4K FULL HD במשקל של 20-25MB ובכך? האט לנו את האתר. במקרה אחר, תמונות באיכות גבוהה מצלמים מוכשרים במאגרי תמונות חינמיים המגיעים ב4000PX ויותר השקולים למעלה מ1M ומאטים במיוחד את האתר כשאין באמת צורך ברזולוציה כל כך גבוהה. אז כמובן, ניתן לערוך תמונות אחת אחת, למזער את גודל התמונה המקורי, לשנות את הפורמט שלה לפורמט קל יותר (JPG במקום PNG או בהקשרים של אייקונים ולוגו להשתמש אפילו בSVG) אבל כל זה דורש עבודה מידי מרובה. במקום? פשוט אפשר להשתמש בTINY IMG.

Tiny-Img

בשימוש באפליקציה תוכלו לראות תוך מספר דקות את כמות התמונות באתר, משקלן הכללי ומכאן זה רק הולך ומשתפר. האפליקציה דואגת להמרת פורמט התמונה לJPG, דוחסת את התמונות ללא פגיעה ברזולוציה, הוספת ביטויי ALT לתמונה ("הטקסט שמאחורי התמונה") כדי לאפשר למנועי החיפוש למצוא אתכם יותר בקלות וכך? לשפר מהותית את תוצאות האתר! לאחר הליכי ההמרה של התמונות תוכלו לראות באחוזים ובמספרים בכמה ירד משקל כל תמונה והכי חשוב? צאו לבדוק בכלים השונים (כמו GOOGLE SPEED INSIGHT ודומיו) עד כמה מהירות האתר השתפרה. זכרו! בחווית המשתמש והדירוג שלכם בגוגל - כל שניה חשובה! רוצים להתנסות באפליקציה כבר עכשיו? כנסו לחנות האפליקציות של שופיפיי

 שיפור מהירות בחנות שופיפיי